Föreningen har följande faciliteter att erbjuda medlemmar:

Gym

Våra medlemmar har tillgång till ett gym på Ruddammsvägen med bland annat vikter, bänkpress, pilatesbollar, step bräda, löpband, och motionscykel. För att komma in på gymmet använder du samma nyckel som till tvättstugan.

Regler för att träna i gymmet

• Alla medlemmar i föreningen är välkomna att träna i gymmet.
  • Träning sker under eget ansvar.
  • Om du är under 15 år och vill träna i gymmet är du välkommen att göra det men endast i sälskap med en person över 18 år.
  • Du som är mellan 15 och 18 år är också välkommen att träna i gymmet på egen hand men då måste du ha en förälders godkännande.

OBS: Tänk på att det bor folk ovanför lokalen. Kör bara så tungt att ni kan lägga ner vikterna kontrollerat och tyst. Detsamma gäller viktmagasinet. Det finns lite extra gummibitar som man kan lägga mellan din vikt på viktmagasinet för att dämpa ljudet. Efter 21.00 är det bra om det är helt tyst. Det går bra att träna efter det, men det kräver lite mer diciplin och tystnad.

Cocktailbäret

En stor tillgång för föreningen är kvarterslokalen, Cocktailbäret. Lokalen finns inrymd i det gamla stallet, ett tegelhus från sekelskiftet – med adress Ruddammsvägen 8. Cocktailbäret används för olika möten såsom stämma och styrelsesammanträden, men går också att hyra. Lokalen är utrustad med Wifi. Storlek, utrustning, kostnad och hur du går till väga för att hyra framgår under Fastigheten/Cocktailbäret.

Klicka här för att boka lokalen

Cykelrum & cykelservice

Cykelrum finns på flera platser runt om i föreningens byggnader i nära anslutning till de flesta utgångarna.

Station för cykelservice med luftpump och tvättmöjlighet finns utanför tvättstugan på mot gården på Ruddammsvägen 15.

Barnvagnsrum

Barnvagnsrum finns i varje entré och/eller trapphus. De ska användas för sitt ändamål och får inte belamras med andra privata tillhörigheter.

Pingisrum

I källaren till Bigarråvägen 11 finns ett pingisrum till medlemmarnas förfogande. På dörren till pingisrummet finns information om vilka regler som gäller för användande. Tvättstugenyckeln används för att komma in i lokalen.

Tvättstugor

Föreningen har fem tvättstugor:

• Ruddammsvägen 15, 21 och 29 samt
  • Bigarråvägen 11 och 6 (även grovtvättstuga)

utrustade med tvättmaskiner, torktumlare, torkskåp och strykmangeI. Till din lägenhet hör en nyckel som passar till den tvättstuga som ligger närmast din adress samt till tvättstugan Bigarråvägen 6.

Klicka här för att felanmäla utrustning i tvättstugan

Utemiljö

Den omgivande parkmiljön är en av Ruddammens stora tillgångar och utgör ett mervärde för oss som bor här. Föreningen sköter den mark som tillhör vår fastighet med hjälp av en trädgårdsfirma och en egen trädgårdsgrupp. Stora investeringar har gjorts för att skapa en attraktiv utemiljö för alla boende. Planteringar, gräsytor och trädgårdsgångar ses över och underhålls kontinuerligt.

Föreningen ansvarar för en större och en mindre lekplats. Den stora lekplatsen på gårdssidan mellan Ruddammsvägen och Bigarråvägen disponeras förutom av medlemmarnas barn även av förskolan på Bigarråvägen 4-6. För bollspel finns planer dels i parken vid Alba Nova, dels vid Engelska skolan.