Nedan finner du allt om hur du tar hand om städningen och vad som gäller när du ska få tillbaka depositionen som du betalat till den lokalvärd som du lånar nyckel av.
Checklistan nedan finns även som en pdf för att printa ut och signera i samband med nyckelåterlämingen.
Hyrestagaren ansvarar för sakskada och bristande städning. Sönderslagna inventarier eller sönderslagen utrustning ersätts av hyrestagare till sitt fulla värde enligt prislista (“Kostnader för skadade inventarier”). Vid bristfällig städning blir hyresgästen skyldig att betala föreningen 1200SEK/tillfälle.
Härmed försäkrar jag/vi att
Checklista för städning av Cocktailbäret har fullföljts:
- Alla golv har sopats/dammsugits samt våttorkats – även under mattorna
- Mattorna har dammsugits och fläckar har tagits bort
- Toaletter, handfat och dusch har rengjorts
- Spegel i badrummen har putsats med glasputs
- Glas, porslin, bestick, fat etc. har diskats
- Kyl- och frysskåp har tömts och torkats av. Hyllorna har återställts.
- Diskbänk, bänkskivor, spis, ugn och micro i köket har torkats av
- Använda bord och stolar har torkats av
- Använda bord och stolar har rengjorts från eventuella tejprester (och annat!!)
- Soffor har dammsugits under kuddar och rengjorts
- Soffbord har rengjorts med glasputs och all smuts är borta
- Använda sängar har rengjorts. Täcke samt kuddar förvaras i resp sängskåp
- Diskmaskinen har tömts
- Fimpar, papperstallrikar, plastglas, burkar, matrester utanför lokalen har tagits omhand och slängts
- Hushållssopor har slängts i sopnedkast eller tagits med av extern hyresgäst
- Uppkomna grovsopor har tagits omhand
- Dammsugarmunstycken har rengjorts
- Städskrubben är dammsugen och städredskap står lätt att nå
- Möbler (stolar och bord) lämnas ihopplockade och rengjorda
- Krokar till listen i stora rummet lämnas på listen ovan dörren till hallen
- Inga dukar, fiskespö, och liknande finns kvarlämnat i Cocktailbäret
- Inget annat än toalettpapper och soppåsar i sopbehållare finns kvarlämnat
Lokalvärd har informerats om
- Föregående städning varit tillräcklig/otillräcklig
- Saknades något i lokalen
- Dammsugarpåse bytts eller ej
- Städmaterial trasigt eller behöver bytas
- Gick något sönder (se även lista “Kostnader för skadade inventarier”)
- Stolar, bord eller annan inventarie trasigt eller behöver bytas ut
Härmed intygar jag, se namnteckning nedan, att Cocktailbäret lämnas i ett rent skick, att punkterna i “Checklista för städning” samt “Lokalvärd har informerats” har följts.
Datum: ____________________________________________________________
Signatur: ___________________________________________________________
Namnförtydligande:____________________________________________________
Address och telefonnummer: ____________________________________________
PÅMINNELSE – Tejp på väggar, lister, tak, lampor är ej tillåtet!!
Använd er av befintlig list med tillhörande krokar i stora rummet.
Hyresgästen står själv för förbrukningsvaror såsom:
- Diskmedel
- Tvål
- Hushålls- och toalettpapper
- Handdukar till badrum och kök
- Soppåsar till badrum och kök
- Rengöringsmedel till soffbord, glasrutor, speglar i badrum, samt till övriga ytor
Vid övernattning medtages även lakan och örngott.
Lokalen ska vara städad och utrymd INOM hyrestiden. Sopor får inte slängas i papperskorgarna på gården. Hyresgästen ansvarar för att slänga sopor på korrekt vis. Extern hyresgäst skall ta med sig hushållssoporna. Får ej kastas i föreningens sopnedkast.
Städning av lokal kan beställas av Lokalvärd.
Beställning görs minst fyra veckodagar innan det önskade datumet för städning.
Vid bristfällig städning kommer depositionen ej att återbetalas.
Deposition för städning och nyckel 1200SEK/tillfälle.